Poslanci

Tak kdo tu vlastně potřebuje Chocholouška?


    



    Už jste někdy zkoušeli psát poslancům? A máte všech pět pohromadě? Ono je totiž nutné si uvědomit, že se dočkáte opravdu zvláštních reakcí a najednou si nebudete jistí sami sebou. Co bylo obsahem mého dopisu jsem psala v minulém příspěvku. Jen zlehka připomínám - celý dopis mluvil o cirkusech, výzkumech a šelmách. Fakt. Četla jsem to po sobě několikrát...
    První odpověď dorazila z řad Pirátů. Rychlost odpovídala modernosti strany. Panu poslanci stačilo dvacet minut. Jenže...

"děkuji Vám za Váš email týkající se zákazu klecového chovu slepic. K danému tématu Vám mohu říct, že klecové chovy slepic jsou praxí, která se nám a našim voličům nelíbí."

Slepice? Při představě cvičené slepice mi cukají koutky. Ty v cirkusech přece netrénují!  A i kdyby ano, nejsou to šelmy. No nic, asi spěchal, to se stane. Čekám dál. Za čtvrthodinku se ozývá někdo z SPD. Děkuje za zaslání a přeje hezký den. Ani jedna odpověď na mé otázky. A ještě mne oslovuje jménem, místo příjmením. Tuto světovou vymoženost moc nemusím. Z té jedné věty ani nejde poznat, jestli mi pan poslanec hodlá tykat nebo vykat. Můžu jen doufat, že si to alespoň jednou přečetl. 
    Blíží se okamžik, kdy zjistíte, že si nepíšete s poslanci, ale jejich asistenty. Platí zejména o Pirátech. Zda informace předávají dál, nebo si jen zaškrtnou kolonku Psal zastánce cirkusů, odpověď odeslána, to těžko říct. Každopádně následovala série odpovědí týkajících se zákazu klecového chovu nosnic. Bylo jich tolik za sebou, že jsem silně znejistěla a kopii dopisu zaslala dvěma známým s dotazem, o čem ten dopis je. Prý o cirkusech. Ptám se znovu: "Je tam něco o slepicích?" Prý není. Ufff. Takže jsem nenapsala něco jiného než jsem chtěla. Chocholoušek nebude. To jen poslanci a jejich asistenti by asi potřebovali reedukační péči, mají evidentně potíže se čtením s porozuměním. Trpělivě odpovídám na těch pár mailů co se týkají tématu a přemýšlím, co se slepicema. Píše mi paní co jsem se s ní spojila díky facebooku. Taky už poslancům psala. A taky má odpovědi o slepicích. Holt slepice ovládají Poslaneckou sněmovnu. Proč? Dozvídám se to náhodně asi týden po odeslání mého mailu:

"Dobrý den,

děkuji za Váš email a omlouvám se, že odepisuji se zpožděním. Snažím se odpovědět každému, ale k zákazu klecových chovů přišlo možná až několik tisíc emailů a tak to chvilku zabere.

Teď rovnou k tomu co Vás zajímá. Já pocházím z vesnice. Tam slepice patří na dvorek a ne do klece. Proto se chystám podpořit zákaz klecového chovu a rád bych Vám poděkoval za Vaši aktivitu."

Tohle mne tedy nezajímá. Taky jsem z vesnice a slepice nám taky běhají na dvorku. Ale aspoň v něčem mám jasno. Poslanci jsou zahlceni a neví na co odpovídají. Nejspíš ani maily nečtou. No hezký. V době koronaviru se za nimi osobně nerozjedu, abych si mohla být jistá, že ví o čem s nimi chci mluvit. Ukázka jejich osobní zodpovědnosti mne nenadchla. Je to psychická přetíženost (= Chocholoušek), nebo na to prostě kašlou (= nevolit)? Budu o tom přemýšlet při příštích volbách. Rozhoduji se tedy odepsat všem slepičářům, že se jejich odpověď netýkala tématu. Chytá se pouze asistentka předsedy Pirátů, omlouvá se a píše:

"Co se týče tématu zvířata v cirkusech, tak ho má v gesci Pirátský poslanec Radek Holomčík, který je také místopředseda zemědělského výboru.
Vím, že se v minulém roce mimo jiné zúčastnil semináře, který pod záštitou zemědělského výboru pořádala organizace Svoboda zvířat a bojoval za zlepšení podmínek zvířat v cirkusech mezi drezurami, ale podrobnější informace Vám může poskytnout přímo on.

Prosím obraťte se na něj, abyste mohla obdržet odbornou odpověď."

Píši tedy na uvedený mail. Momentálně už více než měsíc čekám na tu odbornou odpověď. Pan Holomčík dodnes neodepsal ani na původní mail adresovaný na poslaneckou adresu a ani na mail zaslaný na stranický email, jak mi bylo z vedení strany doporučeno.

    Průběžně vyhledávám další a další informace. Ve smyslu hesla Důvěřuj, ale prověřuj sjíždím internet. Mám pročtené články zveřejněné Svobodou zvířat. Také jsem našla reakce cirkusů. Trpělivě bod po bodu ověřuji, jestli se jejich reakce zakládají na pravdě. Hledám sama. Dali veřejný podnět, je mojí vizitkou, jestli si informace ověřím a nebudu pak následně doslova za vola. Zatím vše sedí, vypadá to, že existuje pár výzkumů, které mluví ve prospěch cirkusů a vysvětlují i pár věcí, které mi vrtají v hlavě. Včetně transportů. Cirkusy neví, že si dopisuji s poslanci. Proč by taky měli. Je to jen moje soukromá exkurze do myšlení našich poslanců. Blíží se datum schůze Poslanecké sněmovny. Zjišťuji, že je možné schůzi sledovat online. Tak to se na ně podívám. Už jen proto, abych viděla, jak to tam vlastně probíhá...
    
    Tak tohle doporučuju každému voliči. Nejenže páni poslanci nejsou schopni být včas na svých místech. Oni ani nereagují na výzvu, aby se uklidnili. Možná by nebylo od věci pozvat je do nějaké základní školy. Třeba do první třídy. V říjnu už jsou tam děti odpovědnější. I malé dítě ví, že když někdo hovoří (mimo jiné i na mne), tak není slušné bavit se s někým jiným. Začínám tušit, že být poslancem není synonymem pro být odpovědným a slušně vychovaným člověkem. Jsem jako občan nanejvýš naštvaná a padá definitivní rozhodnutí. Do tohoto ještě musím zkusit zasáhnout. Před dalšími volbami chci mít jasno. Kdo je zodpovědný a kdo si myslí, že je king a může cokoliv? Zjistím. V tomto okamžiku dokonce u některých dříve než si myslím. Asi tu už nejde jen o cirkusy a jejich zvířata. Hnacím motorem je pocit, že si poslanci myslí, že si mohou dělat co chtějí a že občan se přizpůsobí. Přizpůsobím se. Při příštích volbách. Budu chtít vědět, co je vede k rozhodnutí při hlasování. Předloží-li mi relevantní důkazy, vezmu to. Ale chci ty důkazy. Rozhodovat o životě zvířat a lidí a určovat běžnému občanu, jestli se může bavit koukáním na spolupráci člověka a zvířete jen na základě dojmů? Aniž by si načetli dostupné výzkumy? To se mi jako občanu hodně nelíbí. Ta zvířata nejsou týrána. To jsem viděla. A nejsou stresována cestováním ani výcvikem. To jsem četla od několika světově uznávaných odborníků na welfare zvířat. Většina byla v angličtině. Ty jo, já myslela, že moje angličtina je už po letech nepoužívání na bodu mrazu. Ale dokážu to! Teda, nebýt slovníků, tak jsem mimo. Ale když si ta slova přeložím, význam věty i celého článku si dohromady v pohodě dávám.
    O věci přemýšlím víc a víc. Proč ty cirkusy jdou s těmi studiemi ven až teď? Přece už je  poslancům měli zaslat dávno. Z těch studií je jasné, že cirkusová zvířata netrpí. Naopak. Výcvik je jim prospěšný. Kdyby si to poslanci přečetli, nemohli by přece tvrdit, že ta zvířata jsou stresována a je nutné tomu zamezit. Stále víc a víc mi to hlava nebere.

Komentáře